Kilpa, huvi tai kalastus - Evolution ohjaa tarkasti

 

No fuss, easy to install and robust - the Evolution autopilot combines Raymarine's autopilot expertise, FLIR Systems' R&D, and advanced aerospace guidance technology to create Evolution Ai control algorithms that deliver a new level of accurate autopilot control.

 

Evolution Group ACU-200  

Key Features

 

  • Automagic™ - Ei työläitä kalibrointitoim. Ei kompassin kalibrointit. Plug-and-play-liitettävy.
  •  

  • Helppo asentaa - Vapaus perinteisten ohjaussuunta-antureiden rajoituksist. EV-anturiydin voidaan asentaa kannen ylä- tai alapuo. Asennus ylösalaisin tai sivuun veneen keskilinjasta myös mahdollist.
  •  

  • Ilmailuteknologiaa - 9-akselinen tarkka kallistuksen, kääntymisen, nyökkäämisen ja ohjaussuunnan anturo
  •  

  • Polttoainekulutuksen optimointi - Evolution-autopilotit ohjaavat niin tarkasti, että ne säästävät sekä polttoainetta että vievät kohteeseen nopeammi

 

 View the full Evolution autopilot specifications

 

 


 

Helposti valittavat suorituskykytilat

 

Race performance
Sport
Silloin kun vain paras on kyllin hyvää. Veitsenterävä kurssinpito. Hienosäädetty kilpapurjehdu. 
Cruising performance
Cruising
Ylivertainen kurssinpito ja selkeät käännökset kaikissa olosuhteissa - Raymarine-kipparien suos  
Leisure performance
Economy
Rentoon veneilyyn optimoitu auringonottoa enemmän kuin tarkinta mahdollista kurssissapysymistä suo

 

 

 


 

EV-anturiydin

 

Jokaisen Evolution-järjestelmän ytimenä toimii älykäs EV-anturiydin, joka on 9-akselinen aluksen liikkeitä kaikissa kolmessa ulottuvuudessa mittaava älykäs anturi. Innovatiivinen EV-anturiydin on toteutettu puolijohdeteknologialla ja yhdistetty yhdessä Evolution-autopilottiprosessorin kanssa samaan helposti asennettavissa olevaan koteloon.

Voit asentaa EV-anturiytimen kannen ylä- tai alapuolelle, kestävä kotelo on täysin tiivis (suojausluokka IPX6/IPX7) ja kestää roiskeveden ja veteen upotuksen.

 

 

Evolution Front View

 

 

 

Evolution Top View  

EV-anturiytimen edut

 

 

  • Tarkka ohjaussuunnan, kallistelun, kääntyilyn ja nyökkäilyn jatkuva mittaus tuottaa autopilotille tarvittavat tiedot määrittää meriolosuhteet ja seurata veneen dynaamisia liikeominaisuuksia.
  • Joustavat asennusvaihtoehdot - asennettavissa kannen ylä- tai alapuolelle.
  • Helppokäyttöinen SeaTalkng-liitettävyys ohjausyksikköön ja ACU:hun.
  • Puolijohdeanturiteknologia takaa dynaamisen tarkkuuden (2 astetta kaikissa olosuhteissa).  
  • Autokompensaatio eliminoi veneen sisällä vaikuttavien magneettikenttien vaikutuksia ja takaa luotettavan kurssissapysymisen niin äärimmäisillä pohjoisilla kuin eteläisilläkin alueilla.
  • Nopea ja luotettava ohjaussuuntatietoa MARPA-toimintoja varten, tutkan kerroskuvaa varten sekä tuki eri ohjaussuuntatiloille Raymarinen monitoiminäyttöjen kanssa.

 

 

 


 

ACU - Actuator Control Unit - työyksikön ohjausyksikkö

 

Kestävä ACU (Actuator Control Unit) tarjoaa tarvittavan määrän tehoa autopilotin työyksikköön ja syöttää myös sähköä SeaTalkng -väylään. Valitse ohjausjärjestelmääsi sopiva ACU:

 

 

Tuetut työyksiköt

ACU-100  

Wheel, tiller and 0.5 ltr Hydraulic

ACU-200  

Tyypin 1 Raymarinen hydraulinen, lineaarinen tai pyörivä mekaaninen työyksikkö

ACU-300  

Solenoidiohjattuihin ohjausjärjestelmiin ja Raymarinen jatkuvatoimisia hydraulipumppuja varten

ACU-400  

Tyypin 2 ja 3 Raymarinen hydraulinen, lineaarinen tai pyörivä mekaaninen työyksikkö

Find out more in the ordering information section

 
ACU-Front  

 


 

 

Sinun veneesi Evolution-autopilottijärjestelmä

 

Raymarine-työyksiköillä varustetut EV-1-järjestelmät

EV-1 on suunniteltu mekaanisiin sekä hydraulisiin Evolution-pohjaisiin autopilottijärjestelmiin. SeaTalkng -verkon ansiosta virta- ja dataliitäntä onnistuu yhdellä liittimellä - helppo liitäntä Evolution ACU:hun (Actuator Control Unit), mahdollistaa SeaTalkng - ja NMEA2000-verkkojen laajennuksen.


EV-1 example

 

EV-2 Steer-By-Wire-järjestelmiin

Suunniteltu uusimpiin Steer-by-wire-ohjausjärjestelmiin. EV-2 liitetään suoraan Raymarinen SeaTalkng -väylään ja se sisältää myös dedikoidun CAN-väyläportin joka mahdollistaa suoran liitännän Steer-by-wire-ohjausjärjestelmiin kuten ZF Pod Drive -, Volvo IPS* - ja Teleflex Optimus -järjestelmiin. Yksi CAN-väylä liitäntä EV-2:een eliminoi tarpeen ACU:le, mikä helpottaa asennusta entisestään.

 

EV-2 Example

Find out more in the ordering information section or contact your local Raymarine dealer for further assistance.

 


 

HydroBalance   

Introducing HydroBalance™ Technology

 

Hydro-Balance™ Technology is an all new, patent-pending software update that delivers superior autopilot performance on boats with hydraulic steering, and particularly on boats with rudder reference-less steering and outboard motors.

Hydro-Balance™ is now available and any existing Evolution™ autopilot system customers can download the new software, free of charge, from the software download area of the Raymarine website.

 

Find out more about HydroBalance™

 


 

Autopilot Control

 

p70- ja p70R-autopilottiohjausuyksiköt

 

Täydennä Evolution-autopilottijärjestelmääsi ja valitse Raymarinen p70- tai p70R-autopilottiohjausyksikkö. p70- ja p70R-ohjausyksiköt on varustettu kirkkailla ja loistavan väripaletin omaavilla värinäytöillä. Molemmat ohjausyksiköt sisältävät intuitiivisen LightHouse-käyttöliittymän.

LightHouse-käyttöliittymä kerää kaikki asetukset ja vaihtoehdot yksinkertaiseen valikkorakenteeseen, joka yhdessä Evolutionin nopean käyttöönottoprosessin avulla mahdollistaa merelle suuntaamisen alta aikayksikön.

Purjeveneisiin erityisesti suunniteltu p70 on varustettu helppokäyttöisillä 1 ja 10 asteen suoramuutospainikkeilla.

p70R on varustettu erityisesti moottorivenekäyttöön soveltuvalla kiertosääimellä. Voit valita valikkovaihtoehtoja ja aktivoida Power Steer -ohjaustilan sekä ohjata manuaalisesti käyttämällä p70R-ohjausyksikön kiertosäädintä.

Autopilot control from Raymarine MFDs

Control your Evolution Autopilot directly from your Raymarine aSeries, cSeries, eSeries or gS Series multifunction display. Note that your multifunction display must be running Raymarine's LightHouse II software and that some autopilot functionality may not be available if your system does not include a dedicated autopilot control head.

 

Find out more in related products or contact your local Raymarine dealer.

p70 control heads