Anton Östlund

Anton Östlund

Raymarinen Ruotsin myyntipäällikkö

Esittelyssä Anton Östlund, Raymarinen Ruotsin myyntipäällikkö.

Anton on purjehtinut pienestä pitäen, mutta pääasiassa perheen ja ystävien kanssa noin 20-vuotiaaksi asti. Tämän jälkeen hän alkoi kilpailla eri veneillä, joilla oli kokeneempia tiimejä ja korkeampia tavoitteita.

Anton Östlund

Anton rakastaa isojen venekilpailuiden tiimityötä. On ilahduttavaa, että jokaisella miehistön jäsenellä on erilainen mutta olennainen tehtävä ja että kaiken on toimittava täydellisesti, jotta päädytään hyvään tulokseen. Taktiikka, strategia, purjeen trimmaus, ohjaus ja veneen käsittely siivittävät kaikki osaltaan tiimin menestystä. On myös hienoa, miten tiimi suunnittelee ja harjoittelee jokaista vaihetta tehokkuuden optimoimiseksi.

Onnistuneen kilpapurjehduksen tiimityö ja monimutkaisuus kiteytyvät Antonin roolissa trimmerinä, joka vastaa veneen nopeudesta. Hän on riippuvainen instrumenttien luotettavista tiedoista, koska hän jalostaa jatkuvasti dokumentaatiotaan TWA-kulmista, veneen tavoitenopeudesta ja purjehduskartoista. Se voi olla hyvin monimutkaista, ja silti se on pieni osa siitä, mitä menestykseen tarvitaan.

Anton Östlund

Eräs kohokohta Antonin kilpailu-uralla oli, kun hän sijoittui luokkansa toiseksi Gotland Runt -kisassa vuonna 2022 ja toi 7-vuotiaan poikansa lavalle palkintojenjakotilaisuuteen Tukholman ulkopuolella Sandhamnissa. Se oli suuri hetki Antonille, ja koska lapsilla on viehättävät keinot saada vanhempansa nöyrtymään, Anton ei ole varma, oliko hänen poikansa yhtä innoissaan kuin isänsä!

Kilpapurjehduksen lisäksi Anton nauttii edelleen purjehduksesta Tukholman saaristossa tai veneen vuokrauksesta Välimerellä.

Anton on vuoden 2017 jälkeen purjehtinut eri veneillä, kuten Dufour 34, FarEast 28R ja Farr40, minkä ansiosta hänellä on erinomainen käsitys Raymarinen tuotteista, joita voidaan käyttää erilaisissa aluksissa. Hänen purjehduskokemuksestaan on hyötyä myös Raymarine2Star-regatassa, kun hän suoratoistaa tapahtumaa alussa ja kommentoi Raymarinen sosiaalisen median kanavilla tiimejä, strategioita ja sääolosuhteita.