Raymarine julkistaa integraation Cyclops Marinen kanssa tulevaa LightHouseTM HVAR 3.16 -versiota varten

Raymarine julkistaa integraation Cyclops Marinen kanssa tulevaa LightHouseTM HVAR 3.16 -versiota varten

Uusi Cyclops Marine -teknologia tuo markkinoille langattoman kuormituksentunnistustoiminnon päivitetyn LightHouse-käyttöjärjestelmän käyttäjille

tiistai - 16 marraskuuta 2021

Fareham, Iso-Britannia – marraskuu 2021 – Raymarinella on ilo julkistaaLightHouse Hvar 3.16 -käyttöjärjestelmän ohjelmistopäivitys. Itäisellä Adrianmerellä sijaitsevan kroatialaisen HVAR-saaren mukaan nimetty LightHouse Hvar 3:16 tarjoaa useita uusia ominaisuuksia ja sisältää Cyclops Marinen älykkään ja langattoman kuormituksentunnistusteknologian. LightHouse-ohjelmistojulkaisut tarjoavat säännöllisesti uusia järjestelmäetuja kaikille Axiom®-näyttöjä käyttäville veneilijöille.

Cyclops Marine perustettiin vuonna 2018 yksinkertaistamaan kehittyneitä kuormituksentunnistuslaitteita, jotka olivat aiemmin vain kilpajoukkueiden ja huippujahtien miehistöjen saatavilla. Tämän teknologian integrointi LightHouse HVAR 3.16:een tulee tarjoamaan merkittävää lisätehoa ja lisäämään tietoisuutta sekä tavoitehakuisille purjehtijoille että vapaa-ajan veneilijöille.

Axiom 9+ karttaplotteri

Cyclops Marinen anturit ovat langattomia kuormituksentunnistuslaitteita, jotka on suunniteltu mittaamaan purjeveneen takiloiden jännitettä. Smarttune on suunniteltu korvaamaan joko keulaharusten tai sivutukien vanttiruuvit, ja Smartlink voidaan yksinkertaisesti lisätä mihin tahansa jalukseen, nostimeen, takaharukseen, ohjausköyteen, skuuttiin, halssiin tai jalakseen. Nämä anturit yhdistetään langattomasti kannen alapuolella olevaan Cyclops Marinen reitittimeen, joka on yhteydessä Raymarine Axiom -näyttöihin ja ilmoittaa veneen rikiin kohdistuvan kuormituksen tiedetyissä rasituskohdissa.  LightHousen HVAR 3.16 -käyttöjärjestelmän avulla käyttäjät näkevät yhdellä silmäyksellä Cyclops Marine -antureiden ilmoittamat reaaliaikaiset, staattiset ja dynaamiset kuormitustiedot jopa 50 anturikohdasta.

Kilpapurjehduksessa reaaliaikainen keula- tai takaharusten jännitteen näyttö auttaa kapteenia optimoimaan purjeiden jännitteen kriittisissä kohdissa. Tämän tiedon avulla kapteeni voi kasvattaa jännitettä saadakseen lisää tehoa tai pienentää sitä vähentääkseen tehoa: näin saadaan kaikki irti tuuliolosuhteista ja ohjauksesta tuloksena nopein toistettava suoritus.

Älykkäästä kuormituksentunnistusteknologiasta on hyötyä myös vapaa-ajan katamaraanipurjehtijoille. Kaksoisrungot vastustavat luonnostaan kallistusta purjehdittaessa voimakkaassa tuulessa, joten purjeisiin kohdistuvaa kuormitusta on vaikeampi arvioida. Biminikate, jota käytetään yleisesti lämpimissä ilmastoissa, vaikeuttaa tätä ongelmaa, koska purjeet on vaikeampi nähdä ja purjeisiin kohdistuva voima on näin ollen vaikeampi arvioida. Axiom-näyttöjen välittömät jännitetiedot poistavat tällaisen arvioinnin ja epäselvyydet.

Cyclops Marinen toimitusjohtaja Ian Howarth kirjoittaa: "Meistä on hienoa, että Raymarine AxiomTM -näyttöjä käyttävät purjehtijat pääsevät nauttimaan rikin tosiaikaisista kuormitustiedoista. Kilpapurjehtijat kertovat meille kerta toisensa jälkeen, että kun saavuttavat optimaalisen nopeuden, kyky toistaa rikin asetukset on valtava etu. Kun vapaa-ajan purjehtijat voivat nähdä kuormarasitukset helposti ymmärrettävinä lukuina, he tietävät purjehtivansa turvallisesti tai että on aika harkita purjeiden reivaamista."

Axiomin käyttäjät saavat uudella LightHouse 3:16 Hvar-ohjelmistopäivityksellä lukuisia lisäparannuksia. Ankkuritila hoitaa jatkossa kölikorjauksen ja vesirajan ja kannen välisen etäisyyden mittauksen, ja Mercury Marine -moottorien käyttäjät hyötyvät nyt ponnahdusikkunasta, joka ilmoittaa kapteenille järjestelmätiedot, jotka helpottavat moottorien käyttöä.

"LightHouse Hvar 3.16:n lisäominaisuudet ja Cyclops Marinen teknologian lisääminen ovat esimerkki jatkuvasta kehityksestä LightHouse-ohjelmistossa ja Axiom-näytön ekosysteemissä, joita tarjotaan asianmukaisesti varustetuille veneilijöille. Cyclops-kuormitusanturit tarjoavat veneilijöille selkeän pääsyn oikea-aikaista ja tarkkaa purjeen käsittelyä ajatellen välttämättömimpiin tietoihin”, sanoo Raymarinen toimitusjohtaja Grégoire Outters. "Se tukee filosofiaamme tuoda veneet täysin purjehtijoiden hallintaan vesillä, missä täydellisen kuvan näkeminen reaaliaikaisesta navigointitiedosta parantaa huomattavasti turvallisuutta, tilannetietoisuutta ja suorituskykyä.”

Lisätietoja Raymarine LightHouse 3 -käyttöjärjestelmästä on osoitteessa www.raymarine.eu/multifunction-displays/lighthouse3/